Kedves Szülő!

Gratulálunk a döntésükhöz: gyermeke remek csapatba került, és egy olyan verseny részese lehet, ahol a tudását élményekre válthatja!

A nyelvÉSZ versenyzői bátor, vállalkozó kedvű diákok, akik szívesen mutatják meg, mit tudnak. A tudásukra itt ugyanúgy szükségük lesz, mint a találékonyságukra, nyelvi leleményükre, és néha az is segít, ha a nyelvérzékükre hallgatnak.

Nagy játék várja Őket a 21. nyelvÉSZ versenyen!
Aki ügyes és szorgalmas az iskolai anyanyelvi órákon, jó alapokra építve biztosan jól válaszol a kérdésekre.
Változatos, érdekes és izgalmas nyelvi feladványok várják a versenyzőket.

Egy kis segítség a felkészüléshez

Megjelentettük a 2019. évi nyelvÉSZ verseny feladatgyűjteményét.

A 2019. évi verseny iskolai fordulójának, megyei és országos döntőjének minden feladatát tartalmazza megoldásokkal, magyarázatokkal. Kiváló segítség a versenyre való felkészüléshez, de remek gyakorlási lehetőség iskolai órákra, dolgozatokra, szakköri foglalkozásokra is.
Itt megrendelheted: https://konyvmolykepzo.hu/nyelvesz2019

A verseny első fordulóját, az iskolai válogatót minden versenyző a saját iskolájában teljesíti február 7-én 14 órától.

A verseny feladatait is tartalmazó csomagokat az iskolákba küldtük, a verseny szervező pedagógusainak címezve. A verseny lebonyolításáról Ők is szívesen adnak tájékoztatást.

Néhány hasznos információ az iskolai fordulóról:

  • a versenyzők színes feladatlapot kapnak, és egy kódlapot, amin a megoldásokat kell jelölniük;
     
  • fontos: az értékelés a kódlapok alapján történik, ezért ha a versenyző előbb „piszkozaton” oldja meg a feladatokat, úgy ügyelnie kell, hogy a megoldásokat pontosan másolja át a kódlapra,
     
  • a kódlapra rá kell írniuk a nevüket és a versenyzői kódjukat;
     
  • a feladatok megoldására 45 perc áll rendelkezésre;
     
  • tetszőleges sorrendben oldhatják meg a feladatokat;
     
  • a kiválasztott megoldást X-szel kell jelölni; fontos, hogy a jelölés egyértelmű legyen; a kódlapon történő javítást hibának tekintjük;
     
  • ha bármi gond adódna, a szervező pedagógusok szívesen segítenek, természetesen nem a feladatok megoldásában vagy értelmezésében, mert azokat mindenkinek önállóan, a saját tudására építve kell teljesítenie.
     
  • a megoldáshoz semmilyen segédeszköz nem használható.

Hogyan értékeljük a megoldásokat?

  • Az értékelés évfolyamonként történik;
     
  • a pontozásról:
    • minden helyes megoldás 1 pontot ér;
       
    • a többszörös választás esetén abban az esetben jár a pont, ha CSAK a helyes válaszokat jelölték be.
       
      Példa: ha a helyes válasz az A és B pont, de a versenyző a B és C pontot jelölte be,
      ezért 0 pont jár;
       
    • csak egyértelműen jelölt megoldást fogadunk el, javítást nem;
       
    • hibás, hiányos vagy a kódlapon javított válaszért nem jár pont, de nem is vonunk le pontot;
       
    • az értékelésnél segédpontokat is használunk, ezek számításáról külön olvashatnak ITT.
      A lényege: a segédpontszám egy százalékos érték, ami nehezebb feladatok megoldása esetén alacsonyabb, ezért végez előrébb az, akinek azonos főpontszám mellett kisebb a segédpontjainak száma;

A megoldásokat a Bendegúz Akadémián, központilag javítjuk, értékeljük.
Az eredményekről március 9-e után levélben tájékoztatjuk az iskola versenyszervező pedagógusait, és itt a honlapon is olvasható lesz az eredménylista.

A megyei döntőbe a résztvevők számától függően megyénként és évfolyamonként azt a kb. 30 versenyzőt hívjuk meg, aki legalább 50%-os eredményt ért el.
Minden iskolából osztályonként max. 3 főt.

Azoknak, akik most indulnak először a nyelvÉSZ versenyen, sikeres bemutatkozást kívánunk, azoknak pedig, akik már rutinos versenyzőnek számítanak, szurkolunk, hogy most is bizonyítsanak!

Már a részvételt is díjazzuk!
Emléklapot, finom csokit ( segíti a gondolkodást 🙂 ), és egy kedvezményes könyvvásárlásra jogosító könyvkupont küldtünk.

Sikeres versenyzést kívánunk!